3.12.2019

Blog jako materiał edukacyjny


Kiedy trole, rozsyłający mowę nienawiści, za bardzo dokuczają, wtedy dobre informacje zwrotne przychodzą w samą porę. Jakby ktoś czuwał nad równowagą w przyrodzie. Blog pisany jest przeze mnie jako swoisty dziennik refleksji (autorefleksji) - czasem okazuje się być przydatny także dla innych. Chyba łatwiej jest ludziom uzewnętrzniać złe emocje niż te dobre (złośliwe komentarze). Dobro wydaje się takie oczywiste, normalne, że nie trzeba o nim wspominać. Dobre słowa, mimo że cichsze, skryte gdzieś w cieniu, mają dużą moc sprawdzą. Większą niż hałaśliwa  agresja.

(Irena B.-A.) "Panie Profesorze wielki szacunek i uznanie za ogrom pracy włożonej w rozwijanie zainteresowań naukowych i kompetencji użytkowników bloga "Profesorskie gadanie". Kilka razy z moimi uczniami wchodziłam na bloga w poszukiwaniu interdyscyplinarnego ujęcia pojęć, zagadnień, zjawisk z przyrody i ekologii. Korzystając z bloga pokazywałam gimnazjalistom jak wygląda uporządkowana struktura wiedzy na przykładzie zależności pomiędzy organizmami biocenozach, ekosystemach i środowiskach życia. Przygotowywali się oni do konkursów przedmiotowych z biologii i ekologii. Nie miałam świadomości, że to nie tylko edukacyjna platforma wiedzy ale też kompletny zestaw metod, narzędzi dydaktycznych i ewaluacyjnych w komunikowaniu się ze studentami i użytkownikami. A do tego wymierne efekty w podtrzymywaniu relacji z seminarzystami i młodymi naukowcami. Jestem pod wrażeniem tego projektu i jakości funkcjonowania prezentowanego kilkunastoletniego dorobku. Życzę Panu, aby plany związane z kontynuacją bloga powiodły się."

"Szanowny Panie Profesorze. Po raz kolejny sięgnęłam po tekst opublikowany na Pana blogu w ramach ćwiczeń przygotowujących do matury z języka polskiego. Moi uczniowie (maturzyści) byli zachwyceni. Uznali, że ktoś mówi do nich o rzeczach skomplikowanych zrozumiałym językiem 🙂 Byli pełni uznania dla Pana dokonań i podejścia do młodego człowieka (studenta). Pomyślałam, że chciałby Pan o tym wiedzieć 🙂 Dobrego weekendu" (J.K.)

Słowa, które przywracają sens. Informacje zwrotne, które motywują do wytrwałości. Czasem rzadziej, czasem częściej, ale będą się pojawiały kolejne wpisy. I mam nadzieję, że ciągle będą przydatne.

Od wielu lat uczę się (doskonalę) pisać i wyrażać myśli jak najbardziej prosto i zrozumiale. Sam z tego korzystam we własnym rozwoju. Jeśli jest przydatne innym - cieszy mnie to jeszcze bardziej. Bo człowiek jest istotą społeczną, żyjącą w relacjach z innymi. Narzędzia internetowe poszerzają możliwości relacji i kontaktu. Uczmy się z nich dobrze korzystać.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz