16.01.2019

Wśród najlepszych polskich blogów naukowych 2018


Kiedy dzisiaj zajrzałem do statystyk bloga to zauważyłem większą liczbę wejść z konkretnego adresu. Nazwa wzbudzała zaufanie więc kliknąłem. I tak dowiedziałem się o wyniku rankingu Polskich Blogów Naukowych 2018. Z zaskoczeniem i zadowoleniem zauważyłem Profesorskie Gadanie na piątym (ex aequo) miejscu, wśród dziesięciu najlepszych w tym rankingu.

"Tradycyjnie już, bo trzeci rok z rzędu, przedstawiam mój ranking polskich blogów naukowych. Ranking ma na celu podkreślenie jak ważna jest popularyzacja nauki, wskazania najlepszych blogerów i podziękowania im za ich edukacyjną pracę oraz pokazania Czytelnikom innych wartościowych miejsc w sieci w tematach naukowych. Ranking dotyczy blogów pisanych w języku polskim i opiera się o punktację następujących kryteriów: jakość merytoryczna treści, długość treści, regularność publikacji, innowacyjność treści, wygląd strony, popularność, zasięgi. Kolejność odpowiada ważności każdej kategorii oceny, a maksymalna liczba punktów wynosi 30."

czytaj całość: https://www.totylkoteoria.pl/2019/01/ranking-polskich-blogow-naukowych-2018.html

To już drugi rok z rzędu Profesorskiego Gadania w pierwszej dziesiątce (czytaj rok 2107 oraz wpis oryginalny). Czuję się trochę stremowany. Bo każdy sukces ma drugie dno - konieczność dotrzymania formy i poziomu. Swoiste zobowiązanie. Postaram się sprostać.



PS. Nieco więcej wyjaśnień:

14 komentarzy:

  1. A tu relacja ze strony uniwersyteckiej: http://www.uwm.edu.pl/egazeta/wsrod-najlepszych-blogow-naukowych

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I już się nie dziwię czemu polskie uniwersytety jadą w ogonach rankingów...
      Jak z rozideologizowanego studenciaka robi się "dziennikarza naukowego" a z bloga który ma mniej wejść niż pierwsza lepsza lala pisząca o "makijarzach"... "jeden z najlepszych blogów naukowych"

      Usuń
    2. Zachęcam do zaglądania na blogi "pierwszych lepszych lal pisząca o "makijarzach"." Tak sobie człowieku podyskutujesz jak równy z równym, z znajdziesz interlokutorów na właściwym poziomie. ps. Doceniam postę w nieużywaniu obraźliwych epitetów - tak trzymaj, to mniej Twoich wpisow wyląduje w koszu.

      Usuń
    3. Proszę sobie darować...

      Usuń
  2. Zdaje się wpis mówiacy o tym że ten cały ranking to SUBIEKTYWNY wytwór JEDNEGO młodego człowieka, nie podparty żadnymi konsultacjami, glosowaniami czy szerszym poznaniem oferty blogowej.
    Czyli de facfacto malo warty.
    Gdzieś "zaginął"...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Anonimowa opinia internetowego komentatora bez żadnego dorobku jest jeszcze mniej mało warta :). I w sumie mało kogo obchodzi (poza autorem tego komentarza).

      Usuń
    2. ps. Tamten wpis nie zaginął - został wykasowany ze względu na obraźliwe słowa w nim zawarte.

      Usuń
    3. Profesorze - masz problemy z pamięcią? nie dalej niż kilka miesięcy temu straszyłeś mnie wizją iż wcale nie jestem anonimowy!

      ps - słyszałeś kiedyś pojęcie "towarzystwo wzajemnej adoracji"?

      Usuń
    4. Dla mnie ( i dla policji) nie jest Pan anonimowy. Dla czytelników - tak.

      Usuń
    5. Ps. Na razie perswazja i kasowanie wystarczą :)

      Usuń
    6. Dla czytelników także nie jestem anonimowy...

      Usuń